Mitt namn är inte hörru!

Julen är en stressig tid, särskillt om man jobbar i en livmsedelsbutik. Massor att göra och kunderna är mer otåliga och dampiga än normalt! (nej jag trodde inte heller man kunde sjunka så lågt) I all denna julstress och så vidare så undrar jag bara. Var har människors hyffs och medmänsklighet tagit vägen? Gamla säger ofta att unga saknar hyffs och respekt... jag vet bättre, ALLA saknar hyffs och respekt. En liten liten detalj som jag tycker att alla som någonsin skall tala med en arbetande person inom ett serviceyrke är.... vi heter inte du! Jag är så fruktansvärt trött på att kallas för du, hörru och hallå! Jag heter susanne och om någon är för blyg eller bara inte läskunnig nog att se vad det står på min namnbricka så skulle jag föredra att heta ursäkta mej. Att lära sig tilltala främmande människor på ett trevligt sätt är något man fick lära sig strax efter pottrtäningen var över, vilket uppenbarligen är något folk glömmer desto äldre de blir. De tevligaste kunderna är barn och ungdomar, de börjar alltid meningen med ursäkta mej. Ibland säger de tom ursäkta mej tanten, jag hatar att bli kallad tant men de försöker ju i alla fall. Så alla ni där ute som tror att det är barn och ungdommar som är ohyffsade, rensa öronen och öppna ögonen, för de är några av de få som minns inlärningen om hur man är trevlig!

Kommentarer
Postat av: Annika

så jävla sant! igår när jag var inne o handlade (på McDonalds) så blev jag kallad för "ni" . låter trevligare, men på Donken..? javetinte?

2008-01-02 @ 15:36:21
URL: http://tuvisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0